La Salle presenta o seu novo modelo educativo NCA como resposta ás demandas da sociedade actual no marco do congreso “Equis”
Despois de dedicar a mañá a presentar e reflexionar sobre os retos aos que se enfronta a educación na sociedade actual, a segunda parte do congreso “Equis. Unha pregunta sobre o ser, o contexto e a educación” centrada en desentrañar as claves do Novo Contexto de Aprendizaxe, a revolución pedagóxica que La Salle puxo en marcha como resposta ás demandas da sociedade actual.
Profesionais de diferentes ámbitos debateron sobre os cinco principios pedagóxicos que sustentan a NCA nunha mesa redonda moderada por José María de Moya, xornalista e director de Docencia.
A psicóloga María Jesús Álava Reyes falou da importancia de desenvolver condutas e actividade autorreguladas, algo que na súa opinión “debería formar parte do currículo” porque “a autorregulación permitirá que o alumnado sexa persoas libres”.
Jorge Sierra, membro do equipo comarcal de La Salle, relator de TED e expresidente de Wikimedia España, subliñou o gran valor da interioridade, un principio “educable”. “Necesitamos equipar aos nosos fillos para afrontar os límites da vida” e para que “poidan ir máis aló”. Así mesmo, sinalou que o silencio é unha ferramenta fundamental para que se produza esta apertura á transcendencia.
Pola súa banda, Juan Fernández-Aceytuno, enxeñeiro, empresario e fundador de Know Square, lamentou que “todos os días non nos paremos a discernir como construímos o noso pensamento”, cando “as cuestións importantes da túa vida son decididas pola estrutura de os teus pensamentos”. “Unha sólida construción do pensamento permítenos crecer en paz e irradiala”.
Sobre a dimensión social da aprendizaxe, Paula Farias, doutora, cooperante, expresidenta de Médicos Sen Fronteiras e escritora, subliñou que “somos seres sociais dende o principio dos tempos”, polo que fixo un chamamento a recuperar ese “espírito gandeiro”. ” , esa capacidade de empatizar cos demais.
Por último, Marta Arce, deportista paralímpica na modalidade de parajudo e conferenciante, explicou como o movemento lle abriu a porta “a vivir experiencias positivas”, para o que convidou a todos a “seguir promovendo” todo o relacionado con este aspecto. NCA enmárcase dentro do principio “Mente, corpo e movemento”.
Tras este coloquio, Javier del Valle, coordinador de desenvolvemento de NCA da ESO, foi o encargado de dar a coñecer este novo modelo de colexio La Salle. Del Valle explicou que para “deseñar un ambiente de aprendizaxe que permita prender a luz que levamos dentro”, para facer realidade este “efecto vagalume”, a escola ten que facer un percorrido “do contido ao contexto” , e iso é o que deu lugar ao Novo Contexto de Aprendizaxe de La Salle.
A continuación, o congreso viviu un dos seus momentos máis especiais cando se baixaron as luces e a pedagoga salense fixo un chamamento á cidadanía desde un tubo de luz que se repartiu entre cada un dos asistentes para recrear ese “efecto vagalume”. demostrar que “se queremos brillar hoxe como escola hai que romper” coa mentalidade doutros tempos.
Itziar Muniozguren, coordinadora do equipo de desenvolvemento do modelo NCA a nivel de distrito, ofreceu a perspectiva e a voz do educador neste proceso. Explicou que “entre todos decidimos que cando non tiñamos outra cousa que cambiar, cambiamos todo”.
Neste sentido, subliñou que “pasamos da resposta á pregunta, do ensino á aprendizaxe, da disciplina ríxida ao acompañamento. Da repetición á creación. Dende as paredes ata o espazo aberto. Dende as institucións orixinarias ata a actualidade”. “Estamos profundamente emocionados por formar parte dunha comunidade educativa que soña xuntos”.
O congreso concluíu cun agradecemento e unha actuación musical que puxo en pé a todo o auditorio.