INTERNIVEL MAKER: PENSAMENTO COMPUTACIONAL
“O pensamento computacional é máis que ser capaz de
Jeannette M. Wing
programar unha computadora”.
É común caer no erro de que o ensino do pensamento computacional é só para aqueles que queiran desempeñarse nos campos relacionados ás ciencias da computación.
Con todo, o pensamento computacional vai máis aló de saber programar, é dicir, existen diversas disciplinas onde se aplica este pensamento: educación, medicina, leis, negocios, política, artes…
O pensamento computacional nos nenos e nenas estimula a súa creatividade, fortalecendo as súas capacidades cognitivas e emocionais, mellorando a súa capacidade na resolución de problemas e dándolle relevancia para o seu futuro.
En principio, conseguir o desenvolvemento dun pensamento computacional en infantil parece complexo. Con todo, diversas investigacións demostran que por medio do xogo é posible e accesible para os nenos e nenas, por medio destas actividades divertidas e libres motívase a súa aprendizaxe, por iso neste recuncho existe este momento de xogo libre, tanto de construción como simbólico.
As catro etapas do pensamento computacional que se traballan no internivel son: recoñecemento de patróns, descomposición, abstracción e algoritmos. Todas as actividades que realizamos en MAKER lévannos a potenciar o noso pensamento computacional, desde o momento de xogo, a procura de patróns nas cancións, a realización de series con pezas Leigo, papiroflexia, ver a importancia de seguir ordenes de maneira específica, practicar conceptos de algoritmos movéndonos por unha cuadrícula, programando secuencias de instrucións con SCRACHJR.
O pensamento computacional vai moito máis alá do saber facer, esta competencia leva consigo habilidades que se poden aplicar no día a día. Principalmente, a posta en práctica do anterior implica no alumnado a habilidade cognitiva de recoñecer un problema, debullalo e resolvelo a través de diferentes ferramentas.
EQUIPO DE EDUCACIÓN INFANTIL